Covid-19

Μέτρα ατομικής υγιεινής και Μέσα Ατομικής Προστασίας

  • Ενημέρωση και παρότρυνση του προσωπικού και των τρίτων για συμμόρφωση με τις ορθές πρακτικές ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής.
  • Παροχή κατάλληλων εγκαταστάσεων και απαιτούμενων υλικών στους εργαζομένους και τοποθέτηση κατάλληλων μηχανισμών για αντισηψία των χεριών στις εισόδους / εξόδους και στους κοινόχρηστους χώρους του καταλύματος.
  • Παροχή στο προσωπικό των κατάλληλων Μέσων Ατομικής Προστασίας.
  • Επίβλεψη της επάρκειας των αποθεμάτων Μέσων Ατομικής Προστασίας.
  • Εκπαίδευση του προσωπικού για την ασφαλή χρήση των Μέσων Ατομικής Προστασίας και επίβλεψη της ορθής χρήσης τους.
  • Ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού για το σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος COVID-19.
  • Επίβλεψη της προσέλευσης τρίτων (π.χ. πελατών, συνεργατών, διανομέων, κ.λπ.) στο χώρο του καταλύματος και ενημέρωσή τους ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και να γίνεται χρήση των Μέσων Ατομικής Προστασίας.
  • Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προσέλευσης / αποχώρησης των εργαζομένων ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων.
  • Συνεχής ενημέρωση του προσωπικού για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα σε όλους τους χώρους.
  • Εκπαίδευση στις απαιτούμενες ενέργειες των εργαζομένων σε περίπτωση ανάπτυξης ύποπτων συμπτωμάτων, όπως είναι η άμεση ενημέρωση του υγειονομικού υπεύθυνου και της Διοίκησης για την πρόληψη της διασποράς του Covid-19 και η προβλεπόμενη απομόνωση.
  • Προτροπή για χρήση κλιμάκων και αποφυγή χρήσης ανελκυστήρων από εργαζόμενους και πελάτες στο μέτρο του δυνατού.
  • Συχνό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό.
  • Απόρριψη μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για την απολύμανση των επιφανειών εργασίας σε κλειστό κάδο απορριμμάτων.
  • Αποφυγή χειραψιών και γενικά στενής σωματικής επαφής, τήρησης απόστασης τουλάχιστον δύο μέτρων από τους συναδέλφους, τους πελάτες ή τρίτους σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του ξενοδοχείου και τους χώρους ανάπαυσης.
  • Αποφυγή αγγίγματος με τα χέρια σας του προσώπου, πιο συγκεκριμένα μάτια, μύτη και στόμα.
  • Ενημέρωση υγειονομικού υπεύθυνου σε περίπτωση αδιαθεσίας ή συμπτωματολογίας συμβατής με λοίμωξη Covid-19 ή επαφής με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα και απομάκρυνση από το χώρο εργασίας.
  • Παραμονή στο σπίτι σε περίπτωση αδιαθεσίας και ενημέρωση του υγειονομικού υπεύθυνου.
  • Επαναφορά στο χώρο εργασίας μόνο εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική και μετά από 14 ημέρες μετά από στενή επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα Covid-19.
Hygiene Measures
Reception

Υπηρεσία υποδοχής

  • Το προσωπικό λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κ.τλ.) και ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής.
  • Όταν ζητείται, υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, νοσοκομεία αναφοράς για COVID-19 και φαρμακεία στην περιοχή και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.
  • Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, θερμόμετρο laser.
  • Το προσωπικό μπορεί να αναγνωρίζει συμπτώματα πελατών και το αναφέρει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο.
  • Χρήση plexiglass στην υποδοχή.
  • Υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη στην υποδοχή.
  • Tακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής.
  • Kατάλληλη διαμόρφωση της υποδοχής, προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης, κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής, κατάλληλη διάταξη των επίπλων και ορθή διαχείριση των ατόμων που αναμένουν να εξυπηρετηθούν με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής και τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας.
  • Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out, τήρηση αποστάσεων.
  • Δυνατότητα για check-in μια μέρα πριν την άφιξη μέσω e-mail και για check-out με τον ίδιο τρόπο για αποφυγή συνωστισμού και τήρηση σωματικών αποστάσεων. Εναπόθεση κάρτας πιστωτικής σε ειδικό κιτίο για χρήση από τον υπάλληλο υποδοχής. Παροχή αντισηπτικού για απολύμανση μετά από τη χρήση.
  • Ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής, ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων.
  • Απολύμανση των key cards.
  • Διεύρυνση της περιόδου ανάμεσα σε check-in και check-out. Check-out μέχρι τις 11:00 π.μ. και check-in από τις 15:00 μ.μ.. Με τη χρονική διάρκεια που μεσολαβεί μεταξύ κάθε check-in και check-out μεταξύ διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται, απολυμαίνεται επιμελώς και ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.
  • Τήρηση βιβλίου επισκεπτών για την ιχνηλάτηση πιθανών συμβάντων.
  • Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος στο δωμάτιο στους μη διαμένοντες.

Υπηρεσίες ορόφου & δωματίων

  • Το προσωπικό καθαριότητας χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα, γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης.
  • Καθαρισμός και απολύμανση όλων των επιφανειών.
  • Ο απορριπτόμενος εξοπλισμός απορρίπτεται σε ειδικές σακούλες.
  • Κατά τη χρήση των απολυμαντικών, ο χώρος πρέπει να είναι καλά αεριζόμενος.
  • Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους ενισχύονται οι υπηρεσίες υγιεινής και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου».
  • Εφαρμόζεται σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.
  • Γίνεται έλεγχος της καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων ως προς τη χρησιμοποιούμενη θερμοκρασία και τη δοσολογία απορρυπαντικών.
  • Ελέγχεται η επάρκεια εξοπλισμού ΜΑΠ προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια κ.λπ.).
  • Διακριτική παρακολούθηση από τη Διοίκηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση.
  • Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής.
  • Καταργείται η καθημερινή αλλαγή ιματισμού, πετσετών και της βραδινής ετοιμασίας του δωματίου (turn down service). Ο πελάτης εξυπηρετείται μόνο κατόπιν αιτήματος κατά την άφιξή του.
  • Για τις αναχωρήσεις εφαρμόζεται σχολαστική απολύμανση με ατμοκαθαριστή στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.
  • Απομακρύνονται τα διακοσμητικά αντικείμενα (μαξιλάρια, κλινοσκεπάσματα κ.λπ.).
  • Απομακρύνονται κοινόχρηστα αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κ.λπ.
  • Τοποθετείται κάλυμμα μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού.
  • Οι υφασμάτινες επιφάνειες καθαρίζονται με συσκευή ατμού.
  • Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
  • Σήμανση με στόχο την πληροφόρηση του πελάτη για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο.
  • Τοποθέτηση αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο.
  • Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος στο δωμάτιο στους μη διαμένοντες.
Housekeeping
Laundry area

Πλυντήριο -λινοθήκη

  • Τήρηση των κανόνων υγιεινής από το προσωπικό κατά τη διαλογή ακάθαρτων λινών με χρήση των ενδεδειγμένων Μ.Α.Π. (ειδικής ποδιάς μιας χρήσης πάνω από τη στολή, γαντιών και μάσκας)
  • Τοποθέτηση των χρησιμοποιημένων υφασμάτων, κλινοσκεπασμάτων και πετσετών σε ειδικές, κλειστές, επισημασμένες σακούλες ή σάκους, προκειμένου να μεταφερθούν στους χώρους πλυντηρίων.
  • Διαχωρισμός (σήμανση) περιοχών ακάθαρτων και καθαρών λινών.
  • Απολύμανση μετά από κάθε χρήση των καροτσιών για τη μεταφορά των κλειστών σάκων με τα λινά.
  • Πλύσιμο υφασμάτων, κλινοσκεπασμάτων και πετσετών σε ζεστούς κύκλους (70oC ή περισσότερο) με τα συνήθη απορρυπαντικά.
  • Έλεγχος τήρησης απαιτούμενων μέτρων και παράδοσης με τον κατάλληλο τρόπο σε περίπτωση που η υπηρεσία καθαρισμού του ιματισμού παρέχεται από εξωτερικό συνεργάτη.
  • Μέριμνα για τη διατήρηση των καθαρών ειδών ιματισμού σε καλή και καθαρή κατάσταση κατά την αποθήκευσή τους και για τη μεταφορά τους στους χώρους χρήσης (δωμάτια, εστιατόρια κ.λπ.)

Παρασκευαστήρια/κουζίνα

  • Τήρηση κανόνων HACCP από το προσωπικό της κουζίνας (αποτύπωση θερμοκρασιών ψυγείων, λίστες παρασκευασμένων φαγητών, θερμοκρασίες ζεστών παρασκευασμάτων).
  • Παραλαβή εμπορευμάτων από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού και πάντα φορώντας τα ενδεδειγμένα ΜΑΠ (μάσκα και γάντια). Τήρηση FIFO (first in – first out).
  • Τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην κουζίνα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών.
  • Απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο της κουζίνας για τους μη έχοντες εργασία.
Kitchen
Restaurant

Εστιατόριο

  • Παροχή απολυμαντικού μέσου χεριών στην είσοδο του μπουφέ και έλεγχος από το προσωπικό ότι χρησιμοποιείται από τους πελάτες
  • Τήρηση απαιτούμενων αποστάσεων κατά το σερβίρισμα των πελατών στο μπουφέ
  • Υποχρεωτική τοποθέτηση διαχωριστικού προστατευτικού (sneeze guards)
  • Το σερβίρισμα στον μπουφέ θα πραγματοποιείται μόνο από το προσωπικό εστίασης, το οποίο θα φέρει τα ενδεδειγμένα Μ.Α.Π. και θα τηρεί τα βασικά μέτρα αποφυγής μετάδοσης του κορωνοϊού – COVID-19. Σκοπός των μέτρων είναι να μην υπάρχει επαφή του πελάτη με τα φαγητά και τα σκεύη στο μπουφέ.
  • Η χρήση κοινόχρηστων σκευών/αντικειμένων dispenser, αυτόματες μηχανές σερβιρίσματος (καφέ, χυμό κ.λπ.) θα γίνεται μόνο από το προσωπικό εστίασης, το οποίο θα φέρει τα ενδεδειγμένα Μ.Α.Π. και θα τηρεί τα βασικά μέτρα αποφυγής μετάδοσης του κορωνοϊού – COVID-19.
  • Επιδαπέδιες σημάνσεις και πολυκαρβονικά προστατευτικά έχουν τοποθετηθεί περιμετρικά των μπουφέδων.
  • Ο μπουφές είναι πλέον σερβιριζόμενος από προσωπικό που εφαρμόζουν ΜΑΠ.
  • Το προσωπικό λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής χεριών, κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες, συναδέλφους ή τρίτους και χρησιμοποιεί τον προστατευτικό εξοπλισμό.
  • 4 άτομα ο μέγιστος αριθμός καθήμενων ατόμων σε ένα τραπέζι εκτός από οικογένειες με ανήλικα τέκνα.
  • Εφαρμογή των ελάχιστων αποστάσεων μεταξύ των τραπεζιών.
  • Χρησιμοποιούμε sous plat, χαρτοπετσέτες μιας χρήσης. Σε κάθε περίπτωση αλλάζονται σε κάθε νέο πελάτη.

Πισίνες -Ναυαγοσώστης

  • Σωστή λειτουργία και συντήρηση συστημάτων χλωρίωσης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 όπως τροποποιήθηκε από την Γ4/1150/76 και την ΔΥΓ2/80825/05 και εγκύκλιο για την «Πρόληψη της νόσου των λεγεωναρίων»).
  • Η τιμή του υπολειμματικού χλωρίου στο νερό της δεξαμενής να είναι 1-3 mg/L για τις κολυμβητικές δεξαμενές (σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ο.Υ. (Guidelines for safe recreational water environments – Volume 2 – Swimming pools and similar environments))
  • Χειρωνακτικός έλεγχος (ή χρήση αναλυτή αλογόνου με καταγραφικό χαρτιού) επιπέδων χλωρίου κατά τη διάρκεια λειτουργίας τους κάθε 4 ώρες για τις κολυμβητικές δεξαμενές.
  • Τήρηση αρχείου καταγραφής, εκτός αν υπάρχει αυτόματος αναλυτής αλογόνου και σύστημα παρακολούθησης με σύστημα ειδοποίησης όταν οι τιμές των παραμέτρων είναι εκτός ορίων.
  • Τιμές του pH στο νερό των εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, θα πρέπει να διατηρούνται στα όρια που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 όπως τροποποιήθηκε από την Γ4/1150/76 και την ΔΥΓ2/80825/05).
  • Τακτική μέτρηση και τήρηση αρχείων καταγραφής pH ανά οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών .
  • Τήρηση των κανόνων καθαρισμού και συντήρησης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Στην πισίνα θα υπάρχει ανάρτήση για τον μέγιστο αριθμό ατόμων που επιτρέπεται να την χρησιμοποιούν Ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 5 m2 επιφανείας νερού (10 άτομα μέγιστο επιτρεπόμενο όριο στην μεγάλη και 1 άτομο στην μικρή)
  • Αποστάσεις ομπρέλας και καθισμάτων/ξαπλώστρας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Απολύμανση ξαπλώστρας και καθίσματος μετά από κάθε αλλαγή πελάτη.
Swimming pools – Lifeguard
Bar

Μπαρ

  • Επιδαπέδιες σημάνσεις για την προσέγγιση στο bar.
  • Τήρηση ΜΑΠ από το προσωπικό.
  • Απολύμανση τραπεζοκαθισμάτων στον χώρο των bar σε κάθε αλλαγή πελάτη
  • Όλα τα συνοδευτικά θα είναι ατομικά.

Ομπρελες –Ξαπλωστρες-Παραλια

  • Απολύμανση ξαπλώστρας και καθίσματος μετά από κάθε αλλαγή πελάτη.
  • Τοποθέτηση σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Εξωτερικός χώρος παιδικής χαράς –Barbeque
  • Απολύμανση ξαπλώστρας και καθίσματος μετά από κάθε αλλαγή πελάτη.
  • Τοποθέτηση σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Umbrellas – Sun beds – Beach
Water Supply network

Δίκτυο Ύδρευσης

  • Οι οσμοπαγίδες (σιφώνια) λειτουργούν σωστά συνεχώς και έχουν πάντα νερό μέσα.
  • Το νερό του καταλύματος είναι πόσιμο.

Αποθήκη

  • Θερμομετρήσεις κατά την παραλαβή στα κατεψυγμένα
  • Συγκεκριμένο άτομο για παραλαβές (ΜΑΠ)
  • Δημιουργία χώρου διήμερης καραντίνας για συσκευασμένα τρόφιμα.
  • Αυστηρή Τήρηση HACCP
Warehousing & Storage
Air conditioning and space ventilation

Κλιματισμός και αερισμός χώρων

  • Τα προβλεπόμενα στη με αρ. Δ1(δ)/ΓΠ οικ.26635/23.04.2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας 
«Λήψη μέτρων διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας από ιογενείς και άλλες λοιμώξεις κατά τη χρήση κλιματιστικών μονάδων» (ΑΔΑ: 6ΒΟ5465ΦΥΟ-ΨΓΣ) όπως ισχύει, με έμφαση στην μη ανακυκλοφορία του αέρα και τον καλό φυσικό αερισμό στα δωμάτια και στους υπόλοιπους χώρους (διακοπή του συστήματος μη λειτουργίας κλιματισμού όταν είναι ανοιχτές οι πόρτες).

Κοινόχρηστοι χώροι

  • Καλός αερισμός των κοινόχρηστων χώρων.
  • Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών.
  • Σήμανση για αποφυγή χρήσης ανελκυστήρων. Τοποθέτηση απολυμαντικών στις εισόδους και σύσταση για χρήση κατά την είσοδο και έξοδο. Συχνή καθαριότητα ανελκυστήρων με έμφαση σε επιφάνειες που αγγίζονται συχνά (χερούλια, κομβία κλπ).
  • Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν σωματικές αποστάσεις.
  • Καθαρισμός και απολύμανση όλων των επιφανειών.
  • Περιορισμός των συνωστισμών στα αποχωρητήρια.
  • Σήμανση εντός των αποχωρητηρίων για τον περιορισμό της μετάδοσης μέσω αερολυμμάτων.
Common Areas
Environmental Measures

Περιβαλλοντικά μέτρα

  • Επαρκής αερισμός των εργασιακών χώρων και τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού – κλιματισμού.
  • Τακτικός καθαρισμός με απορρυπαντικά ή απολυμαντικά των επιφανειών των χώρων εργασίας, των κοινόχρηστων χώρων, του εξοπλισμού εργασίας.
  • Απολύμανση, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, χώρων όπου έχει εντοπιστεί πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα της λοίμωξης Covid-19.
  • Διάθεση και τοποθέτηση σκεπαστών κάδων απορριμμάτων, όπου απορρίπτονται αμέσως μετά τη χρήση τους τα Μέσα Ατομικής Προστασίας μιας χρήσης ή άλλα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την απολύμανση των επιφανειών εργασίας, καθώς και είδη προσωπικής υγιεινής.
  • Συχνός καθαρισμό των ενδυμάτων εργασίας και των συνήθων μέσων ατομικής προστασίας που χορηγούνται, καθώς και ασφαλής αποθήκευσή τους.

Αποποίηση ευθυνών

Η επιχείρηση ΜΑΛΛΙΟΥ Ε.Ε. και ΜΑΛΛΙΟΥ ΦΑΡΦΟΥΡΗ απαλλάσσεται από οποιαδήποτε ευθύνη και απαίτηση αποζημίωσης σε περίπτωση ύποπτου κρούσματος η ασθένειας πελάτη.

Εκτύπωση   Email